sreda, 5. marec 2014

"Briga me, kako me kdo poimenuje, dokler me s tem ne izključuje." (Lenka Puh)

Lenka Puh in Michael Pyner
Kaj je in kaj ni socialno podjetništvo je bilo eno od vprašanj, okoli katerega se je razvila živahna debata na dogodku "Socialno podjetniška iniciativa 2020: SI-UK perspektiva" v Poligonu (prostoru co-workinga v ljubljankski Tobačni tovarni). Lenka Puh, Razvojna zadruga e-TRI, je na podlagi svojih več kot 20 letnih izkušenj v podjetništvu odločno pojasnila, da ni pomembno, kako si poimenovan, dokler imaš priložnost, da se enakopravno umeščaš
v gospodarsko in širše družbeno okolje, dokler lahko razvijaš podjetništvo in se poteguješ za razpisana finančna sredstva s strani države in EU tako kot vsa podjetja. Michael Pyner, strateški svetovalec razvojnega sklada za Severno Irsko, je na humoren in iskriv način zaprosil, če bi lahko izpustili iskanje definicije socialnega podjetništva in se raje osredotočili na to, da je najprej treba znati biti podjetnik in šele nato si lahko tudi socialni podjetnik, ki prispeva k dobrobiti družbe in okolja.


M. Mills, S. Jones in T. Fowler
"Real Ideas Organisation"
Dogodek, ki je pritegnil več kot 150 ljudi je dokaz, da v Sloveniji različne oblike družbenega inoviranja, med katere se umešča tudi socialno podjetništvo, že predstaljajo močno in zdravo osnovo, na kateri je moč graditi tako imenovano "ekonomijo 2.0".

S strani British Councila predstavljen dokument "Vizija socialnega podjetništva 2020" poudarja pozitivne spremembe, ki se dogajajo v svetu na področju reševanja družbenih in okoljskih težav, ki vodijo v trajnostno naravnano in uspešno prihodnost za vse. Socialni učinek, ki presega sektorske okvirje, trend socialnih financ, odmik od inovacij k širitvi in podvojevanju, kompleksno mreženje ... vse to napoveduje, da se bodo meje med gospodarskim sektorjem, javnim sektorjem in nevladnimi organizacijami ošibile in da bo prehajanja znanj, praks in idej med njimi vse več. Družba se spreminja, socialni učinek postaja vse pomembnejši in na nas je, da izhod iz "krize" poiščemo v novih modelih in ne v brezupnih poskusih po ponovni vzpostavitvi starih, preživetih vzorcev.

V EU je danes 6,5% aktivne populacije zaposlene v okviru socialnih podjetij, ustvarijo pa 11% BDP. V Sloveniji je soialnih podjetnikov le 0,7%, k BDP pa prispevajo 7%. Brane Golubovič, Državni zbor Republike Slovenije, je izpostavil, da je cilj podpornikov socialnega podjetništva v Sloveniji spodbuditi aktivno vlogo države pri podpori socialnih podjetnikov, da bi ti lahko sledili rasti, kakršno zaznavamo v Evropi. Volje, znanja in ustvarjalnosti ne manjka, manjka pa podpore državnih institucij. Dokaz za to je tudi, da lokacija, na kateri je potekal dogodek - Poligon - živi brez vsakršne mestne ali državne podpore in na "pogon" zanesenjakov, ki jih vodi Luka Poiškorič. Podjetni duh se tudi ob tem dejstvu ne ustavi ... (http://www.poligon.si/)