petek, 14. marec 2014

Živimo v "Zuvielsation" - v civilizacijskem razkošju, znotraj katerega smo obubožali

ing. Josef Ober,
oče Vulkanlanda
"Kakovost življenja je mnogo močnejši kazalec uspeha kot BDP", verjame in dokazuje Josef Ober, "oče" regionalnega projekta Vulkanland, nekdanji župan Feldbacha in spoštovan politik na avstrijskem Štajerskem. Trajnostna družba po njegovem mnenju ni možna brez duhovnega razvoja. Skupne vrednote, vizija, jezik, podoba - to so gradniki razvojne zgodbe, ki spoštuje preteklost in gradi prihodnost. Če si ne znamo in ne upamo zamišljati prihodnosti, v kakršni želimo živeti, če se ne potopimo v globoko in resno raziskovanje, ne moremo oblikovati jasne vizije. Najprej moramo sami vedeti, kdo smo in kaj želimo, da lahko postavimo jasno strategijo, ki vodi v spremembe. Za to pa je potrebno resno in odgovorno delo, čas, odločnost in
potrpežljivost. V današnjem času je priložnosti veliko, zato je toliko pomembneje, da se znamo osredotočiti. Če delamo vse, ne naredimo ničesar. Civilizacija, v kateri živimo, je "Zuvielsation" - civilizacija, v kateri je vsega preveč. Hkrati pa smo v razkošju obubožali.  Zgraditi moramo nove odnose in novo kulturo. Pri tem je ključno povezovanje in sodelovanje. Zanašanje nase, ne pa čakanje na državo, na zunanjo pomoč, na "višje sile". Z obema rokama se moramo lotiti dela - ena roka naj služi dnevnim opravilom, druga pa zajemanju prihodnosti. 


dr. Danijela Brečko, predsednica
Programskega sveta Zlatega kamna
Pod okriljem regionalne znamke Vulkanland je uspel povezati 97 štajerskih občin in z vztrajnim delom ter jasnim komuniciranjem vizije dobesedno "mobiliziral" lokalno prebivalstvo, da je proaktivno pristopilo k aktivnostim, ki prispevajo k ustvarjanju dodane vrednosti izdelkov in storitev, predvsem pa h krepitvi kakovosti bivanja v območju Vulkanland. Kot regija se je namreč uspel uvrstiti na 2. mesto na lestvici avstrijskih regij, v katerih se najbolje živi. Trend izseljevanja prebivalstva, nesamozavesti in nezadovoljstva je z ekipo sodelavcev in vključevanjem prebivalcev obrnil v trend trajnostne rasti. Konkretno - cene nepremičnin v območju rastejo, ker se ljudje ne odseljujejo, ampak priseljujejo, cene izdelkov in storitev so lahko višje, ker je njihova kakovost boljša, interes po njih pa se krepi, Vulkanland je postal prepoznavna turistična destinacija, skratka, gre za območje, v katerem se ljudje počutijo vredne in se z njim identificirajo. 

Josef Ober je tudi avtor knjige Moja osebna odgovornost, v kateri pojasnjuje svoj pogled na razvoj, na razmerje med materialnim in duhovnim, odnos do ljudi, okolja, gospodarstva. Kot osrednji govorec letošnjega Zlatega kamna (http://www.zlatikamen.si/) je navdušil zbrane župane in druge udeležence srečanja. Njegovo sporočilo Sloveniji - "jasno opredelite svoje vrednote, izdelajte strategijo, ki je ne boste spreminjali vsako leto, izoblikujte svoj lasten slog, utemeljite svojo identiteto. Če ni poistovetenja lokalnih ljudi z vrednotami in vizijo, ni učinka, zadovoljstva, prepoznavnosti."

V Sloveniji se po modelu Vulkanlanda zgleduje znamka Srce Slovenije, ki v partnerskem sodelovanju s kolegi iz Avstrije že več kot sedem let razvija lasten regionalni pristop k povezovanju osrednjih slovenskih občin.

Intervju, ki ga je pripravila Simona Kruhar, izvršna komunikatorka Giacomelli media, lahko preberete na http://www.giacomellimedia.com/News/.