Kolumna objavljena na portalu Media Marketing, 11. 11. 2014 |
V čem je čarobnost Božiča? V pričakovanju, v vznemirjenju, v kolektivnem prazničnem doživljanju, v
darilu kot takem, v zaupanju? Otroci se ne sprašujejo, ampak verjamejo. Za
odrasle se to ne spodobi. Boris Becker je na
letošnjem
Simobilovem dogodku Business Talk v Ljubljani poudaril, da je postal
vrhunski igralec zato, ker ga je gnala sla po zmagi. Ni bil številka ena zato,
ker je bil nadpovprečno talentiran, niti ne zato, ker bi imel izpopolnjeno tehniko.
Čarobnost občutenja zmage je bila opojna. Vsak začetek igre je pomenil 50:50
verjetnost za zmago ali poraz. Tako tudi danes v poslu izbira tvegane
investicije, tiste, za katere je verjetnost, da bodo uspele, primerljiva s
tisto, da bodo propadle. Želi tvegati, želi zmagati, želi se igrati. Zna pa
tudi izgubljati in kot pravi, se iz tega največ nauči.
Simobilovem dogodku Business Talk v Ljubljani poudaril, da je postal vrhunski igralec zato, ker ga je gnala sla po zmagi. Ni bil številka ena zato, ker je bil nadpovprečno talentiran, niti ne zato, ker bi imel izpopolnjeno tehniko. Čarobnost občutenja zmage je bila opojna. Vsak začetek igre je pomenil 50:50 verjetnost za zmago ali poraz. Tako tudi danes v poslu izbira tvegane investicije, tiste, za katere je verjetnost, da bodo uspele, primerljiva s tisto, da bodo propadle. Želi tvegati, želi zmagati, želi se igrati. Zna pa tudi izgubljati in kot pravi, se iz tega največ nauči.
Iza Login, po lestvici
revije Manager s soprogom Samom letos kot solastnica podjetja Outfit7
najbogatejša Slovenka, poudarja, da je zanjo delo igra, užitek. Mobilna
aplikacija Talking Tom je dosegla že dve milijardi uporabnikov, kar je uspeh
tudi v globalnem merilu. Zakaj je prav Talking Tom tako priljubljen, če pa se
vsak dan rojeva na tisoče aplikacij? »Zato, ker ima dušo, ker ima v sebi tisto
nekaj, česar se ne da izmeriti in česar se ne da kupiti. Nastal je iz ljubezni,
užitka, veselja do dela in to se čuti. Če
te posel zabava in če v njem uživaš, pride tudi uspeh«, je strastno pojasnila
Iza Login kot gostja IBM dogodka Ključ do rešitev konec oktobra v Portorožu.
Izpostavila je še pomen čustvovanja, odzivanja na dogodke, ki se nam pripetijo.
Verjame, da imamo izbiro, ali se bomo odločili za negativna ali za pozitivna
čustva. Ne moremo spreminjati dejstev, lahko pa izberemo svoj odziv nanje.
Na istem dogodku smo
lahko slišali tudi Aleksandro Mojsilović, rojeno v Beogradu, danes pa eno
najuglednejših strokovnjakinj s področja IKT na svetu, IBM Fellow, ki vodi
raziskovalno skupino v Watson Research Center v New Yorku. Podatki so jo od
nekdaj zabavali. Kot deklica si je zamišljala, kako bi se dalo narediti modele,
ki bi pojasnjevali izbrana dogajanja, pa se je to takrat zdelo precej
futuristično. Danes je modeliranje podatkov njen poklic. Neizmerno uživa v tem,
da lahko živi v svetu svojih otroških sanj. Ob tem se sprašuje, kaj je tisto,
kar bi rada dala kot popotnico svoji hčerki. V šoli je poudarek na spodbujanju
uspeha. Njej pa se zdi pomembneje ohraniti sposobnost, da znaš biti srečen.
Slednje je po njeno namreč predpogoj za uspeh.
Kaj imajo tri
predstavljene življenjske zgodbe skupnega z Božičkom? Vse. V njih živi Božiček
kot simbol čarobnosti. Z dokazom, ki se ne zgodi le enkrat na leto, ampak kar
vsak dan. Strast in igrivost se prelevita v darilo in v uspeh. Dan za dnem.
Pravljično.
Uveljavljeni pisec Seth
Godin svojo zadnjo knjigo »The Icarus Deception« nadnaslovi z vprašanjem »How
high can you fly?«. Ker želi spodbuditi bralca, da naj si upa poleteti in
živeti umetnika, ki je v vsakem od nas. Umetniki smo vsi. Če si upamo živeti.
Če damo priložnost svoji edinstvenosti in ustvarimo čarobnost tam, kjer je prej
ni bilo.
Do čarobnosti vodi pot,
na katero je seveda treba pogumno stopiti. V neznano, v še neodkrito. Iz cone
udobja in ustaljenih praks, ki nam dajejo navidezen občutek varnosti. Apple na
primer izziva tradicionalni svet prestižnih švicarskih ur, ko s svojo »Apple's
smartwatch« vstopa na trg. Mnenja o tem, kako se bo razvijala zgodba, so zelo
polarna. Kot so bila tudi takrat, ko je Apple uvajal iPhone in touchscreen pa
se je npr. Kanadski gigant Black Barry samozadostno muzal, da to ne bo ogrozilo
njihove pozicije na trgu. Danes je izgubil 90% tržnega deleža. Apple ima v
svoji posadki Angelo Ahrendt, nekdajo CEO znamke Burberry. Ne po naključju.
Njeno razumevanje modnega sveta in prestižnih znamk bo nedvomno v oporo pri
krmarjenju po za Apple novih vodah.
Tudi Google ne sedi
križem rok. Investicije v biotehnologijo in razvoj avtomobilov, ki bodo vozili
brez voznika (driveless cars) so v fokusu za naslednje obdobje.
Nepredstavljivo, do kakšnih razsežnosti se lahko povzpne vrednost in vpliv te
korporacije v naslednjih letih.