V Evropi 2/3 delovnih mest in 2/3 BDP ustvarijo mala in srednja
podjetja http://www.youngsmes.eu/. S tem izhodiščem smo začeli okroglo miza na temo
podpornega okolja za podjetništvo v Sloveniji, organizirano v sodelovanju med
Razvojnim centrom Srca Slovenije in Območno obrtno – podjetniško
zbornico iz Kamnika. Osrednja tema so bila podjetja, ki so na trgu od tri do pet let, torej so se že uveljavila, potrebujejo pa podporno okolje, da se bodo razvila in obstala.
Aleksandar Vidović iz uspešnega, leta 2009 ustanovljenega, danes pa mednarodno prepoznavnega in s strani IBM nagrajenega podjetja Salviol iz Radomelj, je bil zelo neposreden. Začeli so dobro, dobili ustrezno podporo, informacije, vire, zdaj, ko so se dokazali in ko se širijo na tuje
trge, rastejo in zaposlujejo nove ljudi, pa ni pravega posluha za potrebe, ki jih imajo. Najbolj od vsega bi potrebovali finančne vire, da bi lahko dovolj hitro sledili povpraševanju s trga. Poleg financ je pomembna poslovna etika. Razumevanje poštenega poslovanja, odnosov, spoštovanje temeljnih vrednot. Tega primanjkuje in zato mnogi obupajo, ne vztrajajo, ker v okolju manjka spodbude za zdravo podjetništvo. Številne evropske države so v tem pogledu mnogo zrelejše, zato je v njih lažje in prijetneje poslovati. A za enkrat bodo vztrajali s sedežem v Sloveniji.
Podžupan Ivančne Gorice, Tomaž Smole, je predstavil njihove primere dobrih podjetniških praks. V občini veliko pozornosti namenjajo mreženju lokalnih podjetnikov za odpiranje novih poslovnih povezav. Tudi z mladimi veliko sodelujejo in jih navdušujejo za vstop na podjetniško pot. Pavel Sedovnik, namestnik generalnega sekretarja Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije je orisal ključne elemente za uspešen razvoj podjetij, poudaril pomen izobraževanja in seznanjanja mladih o tem, kaj podjetništvo je in kako se nanj ustrezno pripraviti. Dominika Sambolič iz Javne agencije SPIRIT pa je dodala, da pri tem pomembno vlogo igrajo točke VEM, kjer je možno dobiti vse potrebne informacije za ustanovitev podjetja. Na VEM točkah Razvojnega centra Srca Slovenijeso na primer registrirali že preko 900 podjetij, je dodala direktorica Razvojnega centra Srca Slovenije Aleksandra Gradišek
Na
dogodku je Gregor
Steklačič iz
RC Srca Slovenije predstavil tudi možnosti
mednarodnega prenosa znanj preko dobrih praks iz tujine. V podporo
podjetjem po tretjem letu delovanja so na primer v Manchestru v
Angliji organizirani poslovni zajtrki za mreženje podjetnikov, v
mestu Koblenz v Nemčiji so podjetnikom na voljo prazni prostori v
centru mest, v Falkirku na Irskem pa deluje poslovni forum za
podjetnike.
Srečanje
je prineslo precej konkretnih predlogov, kako še spodbuditi in
podpreti podjetja, ki so se v prvih letih svojega delovanja dokazala
in imajo pred seboj jasno razvojno vizijo. Poudarek je bil na pomenu
povezovanja in podpore med podjetji samimi kot tudi v odnosu do
znanstvene sfere, na različnih možnostih za pridobivanje potrebnega
kapitala za rast in razvoj, predvsem pa na pomenu
vrednot, etike in osebne odgovornosti, ki so predpogoj za razvoj
zdravega gospodarskega okolja.
Iz Kamnika v Ljubljano. V izteku dneva smo s Študentsko sekcijo Društva za marketing Slovenije izvedli delavnico na temo delovanja "kreativne enote" znotraj njihovih številnih uspešnih projektov in pobud, med katerimi je najbolj odmevna Fanfara - najglasnejša študenstka marketinška konferenca. Bili smo ustvarjalni in drzni, začrtali smo proces dela, s katerim bodo mladi "obdelali" velike tako, da bodo ti dobili sveže, iskrene in iskrive rešitve za kreativne izzive. Na vprašanje, kdo od študentov se vidi kot podjetnik in kdo kot "uslužbenec", pa so se vsi (z izjemo enega) opredelili kot "iskalci zaposlitve" in ne kot bodoči podjetniki. Po tem ,kar smo v Kamniku označili kot velik problem - torej za podjetnike premalo spodbudno okolje, pomanjkanje pravih zgledov in poštenih praks - gre mlade kar razumeti. Več podjetniškega poguma potrebujemo, ta pa pride, ko je okolje za to dovolj zrelo. Okolje pa smo najprej ljudje. Jaz, ti, mi.